Mediatraining

Ook onder druk het juiste blijven zeggen.

Voor een draaiende camera of in een radiostudio een coherent verhaal vertellen is niet eenvoudig. De belangen zijn groot — voor je organisatie hangt er veel vanaf.

Vaardigheid opdoen om krachtig en vol zelfvertrouwen een interview te geven aan een dagblad is net zo belangrijk. De kern van je verhaal kan eenvoudig ondersneeuwen door een niet-doordachte boodschap of een slechte houding op beeld. Zeker nu publiek en buitenwacht steeds kritischer wordt, is het belangrijk om niet zonder voorbereiding media-optredens aan te gaan.  

De mediatrainingen worden samengesteld door Arnoud Breitbarth, die vijftien jaar voor de financiële redactie van De Telegraaf heeft gewerkt. Hij is als lid van het Chartered Institute of Public Relations gecertificeerd mediatrainer.

Mediatraining van Hibou geeft je als woordvoerder zelfvertrouwen, scherpte en rust. Dat zijn de ingrediënten die nodig zijn om journalisten te voorzien van informatie en om tegelijkertijd de boodschap van jouw organisatie over het voetlicht te brengen. Twee trainers met jarenlange journalistieke ervaring simuleren samen met jou diverse complexe gesprekssituaties. Aan de hand van diverse concrete voorbeelden bereiden zij jou voor op hoe jij er in alle situaties in slaagt om jouw boodschap krachtig over te brengen.

Mediatraining wordt bij Hibou aangeboden op instap- en een gevorderd niveau. Het is ook altijd mogelijk om maatwerktrainingen aan te bieden. Vragen of interesse? Neem dan contact op.

Nieuw in 2024: een interactieve mediatraining. The Boiler Room