header 1920x370 v3

OVER ONS

We zitten ruim vijftien jaar in het vak. Al even lang kijken we verwonderd om ons heen. Hoe kan PR nog steeds draaien op onderbuikgevoel? De data bestaat, de feiten zijn er, dus wat houdt ons eigenlijk tegen om het anders te doen? Zo is Hibou ontstaan. We willen de gebakken lucht slaan uit PR-land. En bewijzen dat die twee letters niet staan voor ‘probably’, maar voor ‘precise’.

 

Hibou is een joint venture van ondernemer Matthijs Rutten en onderzoeksbureau MWM2. Zowel op het gebied van data als PR beschikt Hibou over een schat aan ervaring en kundige professionals. Hibou is een PR-bureau dat social data analyse altijd als vertrekpunt gebruikt. Na goed te monitoren wat de behoeften van doelgroepen zijn, komt Hibou vervolgens met panklare strategieën die jouw publiek wél bereiken en in beweging brengen.  Soms is het echter waardevol om nog meer aanvullend onderzoek te doen. Hibou kan zich wenden tot MWM2 voor:

 

  •  Kwalitatief onderzoek
  •  Kwantitatief onderzoek
  •  UX-onderzoek
  •  Klantpanels en -communities

   

Dit is ons team. Bij Hibou zoeken we het midden tussen doorgewinterde PR-professionals, digital natives en data analisten.  

 matthijs2

Matthijs Rutten

Directeur

matthijs@hibou.nl

(0) 644961881

Ik was in 2010 medeoprichter van Mediatic, een bekend Amsterdams bureau in contentmarketing. Hier kwam ik erachter dat ik een strategisch fundament miste voor mijn adviezen. In de bureauwereld worden positioneringen en campagnes vaak gebaseerd op aannames en dunne redeneringen. Daar ontstond het idee voor Hibou: lucht uit de markt slaan en een bewezen methode ontwikkelen."

Wil je weten wat we voor jouw organisatie kunnen doen? Bel of mail me."


 aniek

Aniek Schmal

Manager data research & insights

aniek@hibou.nl

(0) 645119367

Vanaf 2008 heb ik me gespecialiseerd in social analytics en digitale strategieën. Ik heb de opkomst van het online mond-tot-mond influencing van dichtbij meegemaakt. Bedrijven beseffen lang niet voldoende hoeveel waardevolle informatie ze hieruit kunnen destilleren. Mijn persoonlijke drive is: gedetailleerde inzichten omzetten in concrete strategieën en acties." 

Als je meer wil weten over de technieken die we daarvoor inzetten en resultaten die we boeken, bel me gerust op."


 arnoud

Arnoud Breitbarth

Associate London

arnoud@hibou.nl

Zonder goed verhaal valt er niets te vertellen, daarom ben ik altijd op zoek naar wat nieuws maakt. Na 15 jaar in de financiële journalistiek in Nederland en de UK (waaronder als correspondent van de financiële Telegraaf en SBS in Londen), werk ik sinds 2014 als PR- en crisiscommunicatieconsultant in de City. Met praktische adviezen, strategische studies en lobbywerk sta ik mijn klanten op projectbasis bij, van start-ups tot gevestigde institutionele beleggers, van Ultra High Net Worth Individuals tot overheidsorganisaties."

Als je wil weten wat ik voor jou of je organisatie kan betekenen in het VK, neem gerust contact op."



 benjamin

Benjamin Fledderus

PR-consultant

benjamin@hibou.nl

(0) 615154452

Na mijn studie journalistiek ben ik actief geweest in Hilversum bij de NPO. In die tijd maakte ik programma’s op NPO Radio 1 voor de NTR, KRO-NCRV, NOS en AVROTROS (EenVandaag). Inmiddels zet ik mijn vaardigheden en ervaringen als voormalig journalist in voor Hibou. Met mijn hulp moet het verspreiden van jouw boodschap een stuk makkelijker zijn en gaan worden.’’

Bel of mail me vooral. Dan vertel ik wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen.

 

 

 romee

Romée Steenmeijer

Social media consultant

romee@hibou.nl

De kracht van social media fascineert mij mateloos. Al tijdens mijn master Persuasive Communication heb ik mij er daarom in gespecialiseerd. Het winnen van ‘The Best Social Media Award’ was vervolgens een leuke bevestiging. Ik heb op verschillende plekken social media strategieën uitgerold en als videomaker content gemaakt. Het doelgericht inzetten van creativiteit is waar ik als maker mijn plezier uit haal."



Ik hoop dat ik dat ook voor jou kan doen.

 

 

 edwin

Edwin van Druten

PR-consultant

edwin@hibou.nl

(0)6 22 77 11 60

Bij Hibou komt mijn ervaring in de marketing en als redacteur bij Follow the Money goed van pas. Het PR-vak beweegt zich namelijk precies op het snijvlak tussen de bureaukant en de journalistiek. In deze mix komt ook mijn studie Geschiedenis goed tot recht, wat ooit door een docent van mij omschreven is als ‘in wezen een schrijfopleiding’. Duiden is wat ik het liefste doe. Wil je dat mijn collega’s en ik voor je aan de slag gaan om een verhaal te brengen? Neem dan contact op. We helpen je graag."

 

 

 

 christian

Chris Oomen

Strategy consultant

chris@hibou.nl

Ik ben breed georiënteerd door ervaring in de financiële wereld en de bureauwereld en focus mij het liefst op strategie en details. Bij Hibou geloven we dat PR en andere manieren van het bereiken van de doelgroep gebaseerd op harde data veel effectiever is. Mijn rol als strategy consultant is om de werelden van PR en data-analyse nog steviger te verbinden. Heb je behoefte aan een overkoepelende strategie die je doelgroep bereikt?"

 

Neem gerust contact op."

 

 

 hannah

Hannah IJmker

Data analist

hannah@hibou.nl

Tijdens mijn studie Communicatie heb ik een zwak ontwikkeld voor het analyseren van data. Data zit vol met geheimen! Bij Hibou is open data-analyse bovendien integraal onderdeel van alles wat we doen en op die manier opdrachtgevers bijstaan is wat ik graag doe."

 

 Benieuwd welke geheimen ik voor jou uit data tevoorschijn kan halen? Neem contact op!"

 

 

 govert

Govert van den Bos

Partner

Als medeoprichter en directeur van MWM2 heb ik altijd geprobeerd om het ‘luisteren’ naar mensen en hun behoeften tot kunst te verheffen. Dat luisteren is wat marketeers nu vaak vergeten in deze snelle wereld. Door goed te luisteren en deze data juist te analyseren kun je bewuster keuzes maken over te kiezen doelgroepen, tone of voice, content en campagnes. Daarom is het zo fijn dat HIBOU bestaat. We spelen in op nieuwe mogelijkheden door data te gebruiken en hanteren de PR strategie van de toekomst."

 

 

 hemmo

Hemmo Vriend

Partner

In 2003 heb ik met Govert van den Bos MWM2 opgezet. Met MWM2 hebben wij bijgedragen aan een belangrijke verandering in de marktonderzoekswereld, namelijk het inzetten van online voor onderzoek. Eigenlijk willen we met Hibou nu weer een vergelijkbaar iets doen in de communicatiemarkt. Door intensief gebruik te maken van de al aanwezige data (o.a. op social media, maar ook in de company data van onze opdrachtgevers), zorgt Hibou dat campagnes veel doeltreffender worden. Campagnes worden niet alleen via de traditionele media uitgevoerd, maar ook op sociale media al dan niet met behulp van influencers."